浅山 慧
アサヤマ アキラ ASAYAMA Akira 所 属 札幌校 職 名 講師 |
|
言語種別 | 日本語 |
発行・発表の年月 | 2022/04/28 |
形態種別 | 学術雑誌 |
査読 | 査読あり |
標題 | 中学生における教師からの欲求支援行動と学習行動との関連――制御焦点に着目して |
執筆形態 | 共著 |
掲載誌名 | パーソナリティ研究 |
掲載区分 | 国内 |
出版社・発行元 | 日本パーソナリティ心理学会 |
巻・号・頁 | 31(1),15-17頁 |
総ページ数 | 3 |
著者・共著者 | 海沼 亮, 長峯 聖人, 湯 立, 三和 秀平, 浅山 慧, 外山 美樹 |
概要 | This study investigated how teachers’ support for students’ basic psychological needs influences learning behavior, focusing on regulatory focus. Junior high school students (N = 341) completed a questionnaire. Hierarchical regression analysis showed that teacher autonomy support positively predicted engagement and persistence in learning among students with a strong promotion focus. These findings highlight the importance of autonomy support in fostering learning behaviors in promotion-focused students. |
DOI | 10.2132/personality.31.1.3 |
ISSN | 13488406 |
NAID | 1390573407595824640 |
researchmap用URL | https://doi.org/10.2132/personality.31.1.3 |