浅山 慧
  アサヤマ アキラ   ASAYAMA Akira
   所  属   札幌校
   職  名   講師
言語種別 日本語
発行・発表の年月 2022/04/28
形態種別 学術雑誌
査読 査読あり
標題 中学生における教師からの欲求支援行動と学習行動との関連――制御焦点に着目して
執筆形態 共著
掲載誌名 パーソナリティ研究
掲載区分国内
出版社・発行元 日本パーソナリティ心理学会
巻・号・頁 31(1),15-17頁
総ページ数 3
著者・共著者 海沼 亮, 長峯 聖人, 湯 立, 三和 秀平, 浅山 慧, 外山 美樹
概要 This study investigated how teachers’ support for students’ basic psychological needs influences learning behavior, focusing on regulatory focus. Junior high school students (N = 341) completed a questionnaire. Hierarchical regression analysis showed that teacher autonomy support positively predicted engagement and persistence in learning among students with a strong promotion focus. These findings highlight the importance of autonomy support in fostering learning behaviors in promotion-focused students.
DOI 10.2132/personality.31.1.3
ISSN 13488406
NAID 1390573407595824640
researchmap用URL https://doi.org/10.2132/personality.31.1.3