|
浅山 慧
アサヤマ アキラ ASAYAMA Akira 所 属 札幌校 職 名 講師 |
|
| 言語種別 | 日本語 |
| 発行・発表の年月 | 2022/04/28 |
| 形態種別 | 学術雑誌 |
| 査読 | 査読あり |
| 標題 | 中学生における教師からの欲求支援行動と学習行動との関連――制御焦点に着目して |
| 執筆形態 | 共著 |
| 掲載誌名 | パーソナリティ研究 |
| 掲載区分 | 国内 |
| 出版社・発行元 | 日本パーソナリティ心理学会 |
| 巻・号・頁 | 31(1),15-17頁 |
| 総ページ数 | 3 |
| 著者・共著者 | 海沼 亮, 長峯 聖人, 湯 立, 三和 秀平, 浅山 慧, 外山 美樹 |
| 概要 | This study investigated how teachers’ support for students’ basic psychological needs influences learning behavior, focusing on regulatory focus. Junior high school students (N = 341) completed a questionnaire. Hierarchical regression analysis showed that teacher autonomy support positively predicted engagement and persistence in learning among students with a strong promotion focus. These findings highlight the importance of autonomy support in fostering learning behaviors in promotion-focused students. |
| DOI | 10.2132/personality.31.1.3 |
| ISSN | 13488406 |
| NAID | 1390573407595824640 |
| researchmap用URL | https://doi.org/10.2132/personality.31.1.3 |